Fri FRAKT og RETUR med bring | 2-3 dagers levering!
kundeservice@jewelz.no
Jewelz
ICON 0
  • Handlekurven din er tom!

Kjøpsvilkår jewelz.no

Generelle vilkår

Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos jewelz.no. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

 

Frakt

Hos jewelz.no er det alltid gratis frakt. Små pakker sendes normalt som brevpakke mens større pakker sendes som Servicepakke med Posten Norge AS.

 

Leveransevilkår

jewelz.no har forsendelser til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 1 og 3 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.

Brevpakker leveres normalt sett i din postkasse. I noen tilfeller, for eksempel hvis postkassen din er full, må du hente pakken på postkontor. Da vil du få henteseddel i postkassen.

Servicepakker leveres til ditt postkontor. Posten sender hentemelding på e-post. 

Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. jewelz.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til kr 59,-. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 100,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt på kr 59,-. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort, kontonummer eller via Collector avhengig av din betalingsmetode.

Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.

Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.

 

Skadde sendinger

Dersom du mottar en skadd sending, plikter du som kunde å forholde deg til våre rutiner som gjelder ved mottak av en skadd sending. Kontakt oss på kundeservice@jewelz.no eller ved å følge denne lenken. Da vil du få svar fra en av våre saksbehandlere som vil hjelpe deg videre. Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.

 

Reklamasjon og angrerett

Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer eller feil ved leveransen, skal rettes skriftlig ved å kontakte oss på kundeservice@jewelz.no eller ved å følge denne lenken. Du får da svar fra en av våre saksbehandlere snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette fra saksbehandler. På denne måten håndteres saken smidigst mulig og uten unødvendige returkostnader. Tilbakebetaling ved angring/reklamasjon som medfører kreditering, skal skje vannligvis innen 2-3 dager men kan ta opp til 14 dager etter mottak av retursendingen.

 

Angrerett og angrefrist – generell informasjon

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt.

Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefaler deg på det sterkeste om å sende melding om dette via epost til kundeservice@jewelz.no eller ved å følge denne lenken. Du vil da motta en ferdig frankert returseddel som benyttes for retur av varer. Ønsker du å benytte deg av "Angrerettskjema" finner du dette som vedlegg til betalingsbekreftelsen som mottas per e-post.

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare) eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

 

Reklamasjon – generell informasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:

-Holde kjøpesummen tilbake

-Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering

-Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig

-Kreve erstatning

Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss via epost til kundeservice@jewelz.no eller ved å følge denne lenken.

 

Vareinformasjon

jewelz.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. jewelz.no tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. jewelz.no tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.

 

Nyhetsbrev og SMS:

Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev samtykker du til at jewelz.no (Behandlingsansvarlig) behandler personopplysninger om deg i form av e-postadresse/telefonnummer. Jeg er informert om og klar over at jeg når som helst kan trekke mitt samtykke tilbake. Dette kan gjøres via egen link i nyhetsbrevet/SMS du mottar, eller ved å ta kontakt med kundeservice. Jeg er informert om og klar over mine rettigheter etter personvernforordningen - for eksempel min rett til å kreve innsyn eller retting av mine personopplysninger. 

 

Tilbud

Tilbud gjelder så langt lageret rekker.